Björkliden 2015



Sju underbara dagar i fantastiska Björkliden är avverkade. Vi hade en himla tur som lyckades pricka in att komma på besök under några soliga dagar. Veckan innan vi kom hade dom haft orkan och storm i ÅTTA dagar! Snödjupet låg på 1,4 meter där det var som minst... Annars var där drivor med flera, flera meter djup snö. Jag har aldrig sett så mycket snö i hela mitt liv!






 

Första morgonen bjöd på en väldigt vacker soluppgång. Samtidigt bad meteorologen i "Gomorron Sverige" i SVT1 att man skulle skicka in en bild tagen under morgonen. Så det gjorde jag - och den kom med! Kul!



Sen följde en helt underbar vecka där vi hade tur med det mesta för ovanlighetens skull! Vädret lugnade ner sig och bjöd på sol för det mesta. Jag hade hoppats på att få se norrsken i åtminstone 5 minuter, men vi fick se det hela 6 av 7 kvällar! Den ena kvällen bättre än den andra. Nedan följer en liten bildbomd med blandade bilder från veckan.
























 

Detta var bara ett pyttelitet urval av alla hundratals bilder jag hann ta under veckans gång. Kan ju bara säga att beskåda norrsken borde finnas på allas bucket list. Det är verkligen helt magiskt! Skidturer på dagarna och norrsken på nätterna, det är grejer det! Hoppas på att få återvända till Björkliden inom en snar framtid! :)





#1 - - Madelene Englund:

Wow, så underbara och vackra bilder:D

Svar: Tack så mycket! :D
-

Upp