Lunar eclipse


Det är nog ingen som ungått att det var supermåne och månförmörkelse inatt!
Givetvis gav jag mig ut med kameran för att föreviga detta vackra fenomen på bild.
Men jag passade även på att rikta kameran mot vår galax Vintergatan emellanåt, bara för att den är så vacker! Jag ska verkligen försöka ge mig ut fler kvällar och nätter för att fota stjärnhimlen till vintern. :)



 
Natur, När solen gått ner, Stjärnor | |
#1 - - Lili:

Bilden på Vintergatan, alltså åh. Så fint fångat.

Svar: Tusen tack! :D
-

#2 - - Madelene Englund:

Åh så vacker bilden är på vintergatan. Vilka inställningar har du använt?

Svar: Tusen tack för alla fina kommentarer! Så glad jag blir! :)När jag fotade vintergatan hade jag bländare 4 (vilket är det lägsta bländartalet på just det objektivet jag använde), slutartid runt 20 sekunder och ISO 1600 om jag inte minns fel :) Det bästa är att testa sig fram! :)
Såg på din blogg att du lider av EDS.. Fyfan är väl det enda man kan säga! Och kämpa på! Även om jag förstår att det verkligen inte är lätt.. Lider också av en obotlig sjukdom, POTS.. Så även om det inte är samma sjukdom så kan jag ändå relatera väldigt mycket till hur det är att ha en kronisk sjukdom. Det är bara att kämpa på, du verkar vara stark! (även om det kanske inte alltid känns så).
Väldigt fina bilder från Gran Canaria föresten! :)
-

#3 - - Madelene Englund:

Men fy, stackare....vet vad Pots är :-( åh tack så mycket, jag försöker :-) tack så mycket <3

Upp